יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

קהילה כאן ושם



קהילה כאן ושם.
כל שנה החבר'ה של בייקס נוט בומבס משתתפים במשהו כמו קרנבל באמצע ג'מייקה פליין. זו הזדמנות של כל הילדים שלוקחים חלק בפעילות של בי אנד בי לצאת ולהשתולל ברחובות וקצת להבין איפה הם חיים.
. מה שנראה כמו מצעד של היפים, היפסטרים וילדי שכונות הוא בעצם מסורת של שלושים שנה של אקטיביזם שכונתי.
http://www.spontaneouscelebrations.org/earth.html
כשניהלנו את קבוצת הנוער ובנינו איתם אופניים כל שני, רביעי וחמישי לא ציפינו מהם יותר ממה שהיה להם לתת. כל ילד בא עם מטען משלו והקבוצה שלי שהגיעה מהאימק"א בהייד פארק כללה חבר'ה כמו ג'ון שהיה אז במשפחה האומנת הרביעית שלו בגיל ארבע עשרה. ג'וזף שכמו הרבה אחרים הגיע מהאיטי עם אמו שמפרנסת משפחה על כלום, ונת'נא'אל שירשה את חיי הרחוב ישר מההורים שכבר הסתלקו לפני שהגיעה ל13. בנינו ביחד אופניים שנתנו לילדים קצת יותר חופש תנועה ותחושת עצמאות תוך כדי כתיבת עבודות בית.
כשהגיע זמן הפסטיבל התחברו כולם, מי יותר ומי פחות, לתחושה של עשייה קהילתית, שכונתית ובהחלט פוליטית. ג'ון פרח שם ורצה ללמוד עוד על איך מזיזים את גלגלי המערכת בשכונה- דבר שהוא כבר בעצם ידע רק עכשיו רכב מנציג שכונתי אחד למשנהו לשאול איך אפשר להשיג חינוך טוב יותר לאחיו הקטנים. ממש כיף. אולי שנתיים לפני שבאתי הילדים בנו אופני דשא שהם בעצם אופניים עם פרווה סינטטית ירוקה ועם אלה נסענו ממקום למקום בכל הפסטיבל, בהחלט מושך את העין ומצחיק עד היום, 5 שנים אחרי.

למה אני מספר את זה:
יצרנו שותפות מדליקה עם בלאדנה בוואדי ניסנאס
http://www.momken.org/baladna/en/
הרעיון הוא שכונתי, לבנות אופניים מג'אנק מקומי. לנסר ולרתך ולבנות אופני קארגו שייקחו נוער ערבי מקומי מקהילה לקהילה בחיפה וללמוד את ההסטוריה הנשכחת של המקום. זה אחלה ואנחנו מתחילים בקטן אבל הבדל אחד ניכר מיד. אקטיביזם שכונתי לילדים בייחוד עם הקשר פוליטי הם אתגר גדול יותר פה. מעבר לחשד הראשוני שבאנו להשליט ציונות (יש כמה חבר'ה שסגורים על זה שאנחנו מוסדניקים...) יש פחות אמונה של הציבור הערבי בעיר בהצלחות מאבקים חברתיים והמיקום שלנו בוואדי ניסנאס שם אותנו באמצע העניינים אם נרצה ואם לא.  אז אחרי כמה ביטולים של הנוער וחששות מתכנית  בניית שילדות צנועה הקמנו את השותפות. מתחילים בקטן עם ילדי האזור ובעוד חודשיים מחויבות אישית של ילדי בתי ספר בשכונה.
נתראה בסופ"ש, מצטער שלא נוכל להיות במסה הקריטית אנחנו מבקרים בתערוכה בת"א.


חבר'ה עם אופני הדשא 2006


באותו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה