יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

Outsider Art


טוב אז הרבה קורה ולא דיברתי כאן קצת זמן.
בונים 3 זוגות אופניים ומציגים אותם אוטוטו. גם הג'יג תפס חיים ופתאום יש לנו קצת יותר מרחב תנועה בייצור. תכנית הנוער מתחילה שבוע הבא ובאמת המון זז, אולי יותר מדי... צריך לנשום.
אז למרות שרציתי לתת פה המשך כמה מילים על רכיבה עם ALFINE בהרים החלטתי לתת קצת נפש במקום, אולי כי אני מרגיש קצת כמו טכנוקרט לאחרונה.
Outsider Art,
מושג שהכרתי לפני כך וכך שנים משיר של נטלי מרצ'נט על הנרי דארגר http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Darger

http://illustration-plymouth.typepad.com/bahonsillustration_at_ply/2009/01/henry-darger.html

באותם שנים שניהלתי את מרכז הנוער בהייד פארק דרומית לבוסטון הוזמנו אני והילדים לתצוגה במוזיאון בדאון טאון שכל תכליתה היתה הז'אנר.
http://www.icaboston.org/
הילדים קפצו על המציאה וכאילו גילו שאנשים אחרים חולמים כמוהם.  בעצם זה ממש ככה, אנשים יוצרים מתוך הצד. אומנים מבודדים שקולעים לתוך הקונצנזוס כי ככה. אולי זה רק אני אבל יש מצב שגם אצלנו  זה ככה. אותי זה מעניין שמהמקומות שיצאו חבר'ה כמו הנרי דארגר, ג'ון האוזר ואחרים היום יוצאים אמני אופניים עם טמפרמנט דומה. אני לא מתכוון לאלו שמתכוונים למכור את היצירות שלהם בממונים אלא אותם מעטים שיוצרים בשביל האומנות האינדיווידואליות והנפש. פיטר הוא בהחלט כזה וגם קריס צ'אנס שהיום בונה רהיטים מברזל.
בפוסט הראשון דיברתי קצת על מייק פאפאקונסטנטין שיצר את הלוגו של פאט צ'אנס. אז גם הוא קצת כזה
http://www.bikecult.com/works/archive/05bicycles/fatchanceYESbg.JPG
יש עוד חופן או 2 של כאלה שמתקבצים בארועים ברחבי ארה"ב לרוב ולדעתי גם פישר הוא כזה רק שהאמצע התקרב אליו. כשפישר בא לבקר בחנות הוא אכן עשה רושם של בחור אקסנטרי כמו שהוא נראה.
אבל מה קורה כשאמצע קהל היעד לא מתקרב אליך או שהמוצר המוגמר כ"כ אזוטרי? זכור לי בחור שהיה מסתובב ברחובות בוסטון על זה
http://www.sidewaysbike.com/
שכחתי את שמו אבל ברוגן דיבר איתו המון ועשה עליו אפילו פרויקט אומנותי לתואר. בקיצור יש המון בפרינג'ים של הקטע של האופניים ואני מודה שהוא מרתק אותי. אבל אולי מה שיותר מעניין זה איך אמצע קהל היעד פורץ לצדדים. אולי עכשיו שאנחנו יחסית זקנים בקטע יש קצת פרספקטיבה ואפשר לראות מה גורם לקהל נורמטיבי להתחבר לחבר'ה האקסנטרים בתחום. מי יודע אולי אוטוטו יהיה פרץ של ריקמבנטים מגוחחים.
אני מקצר כי שמעתי שמועה שצריך...

אנחנו במסה קריטית בחיפה יום שישי. באים?




Henry Darger Realms f the Unreal

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה